torsdag 11. oktober 2012

Enkel kildesortering...

 ...bra for miljøet, enkelt for deg :-)


I kommunen hvor jeg bor har vi bare innsamling av husholdningsavfall og papir. Men det er jo veldig mye annet som kan kildesorteres og gjenvinnes. Det er det jeg nå har tatt tak i og har laget meg et slags kildesorterings-system. Det jeg sorterer leverer jeg gratis på min lokale søppelfylling :-)

Det eneste en trenger er bokser/kasser til lagring av det som skal sorteres, samt vinyl eller lignende for merking av boksene. 

Til å lage tekst på boksene har jeg brukt en eldre utgave av denne kutteren.
Vinyl er et selvklebende plastlignende ark/papir. De som har en maskin som kutter bokstaver kan gjøre det, men en kan også tegne og klippe ut bokstaver for hånd.
Deretter klebes dette på boksene og sorteringen er i gang :-)
Har en små barn i huset som ønsker å hjelpe til kan man ha forskjellige figurer eller farger på de forskjelige boksene.

Jeg valgte å ha med en boks for pant også.





Jeg har kjøpt mine bokser her, men det finnes mange andre alternativer også. Du kan bruke kurver, bøtter og esker.... Det er bare fantasien som setter grenser.

Ha en fortsatt fin høst!
Linn

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar